Feynhir Larme du Soleil
Nombre de messages : 691 Age : 45 Date d'inscription : 27/04/2006
| Sujet: Plus d'infos sur les crashs mémoire depuis la GU53 Lun 26 Oct - 19:37 | |
| Voici ce que l'on peut lire sur EQ2wire (le blog des dev Eq2) à la date de lundi dernier : - Citation :
- Crashing Fix in the Works?
Posted by Feldon | Game Updates | Monday 19 October 2009 7:23 am
If you are just about fed up with the out-of-memory crashing in EQ2 since Game Update 53 — I know I am! — you’ll be interested to know that the major causes of the issue have been identified and fixes are in the works. As soon as an updated client is available, we’ll let you know. When I start to see texture corruption, I minimize and then maximize the window every few minutes. It’s really a sad workaround. Rothgar posted on the EQ2 Forums:
We’ve been taking a lot of snapshots of memory allocations and comparing this data to the code from different times. We’ve gone back as far as June, rebuilt the code and compared these allocations to today’s code. We have an understanding of what is happening and when. Unfortunately it’s not as simple as rolling the code back to June because it would take a lot of other code with it. So we’re working on a way to fix the problem correctly. There are actually two issues coming into play. There appears to be an issue with data not being cleared from the cache as aggressively as it should. This isn’t really a memory leak, its just the client holdng on to things that it can probably get rid of, especially after zoning. Then there is also the issue of memory becoming fragmented which eventually causes the allocation error. Both should really be fixed if possible, but as soon as we have a fix for one or the other, we will get it out asap. Fixing either issue should keep the client from crashing as much as it is. I’ll let you know when I have more info. En résumé : Ils ont trouvé l'origine des problèmes de crash mémoire récurrents depuis la GU53, il y a d'une part un problème de vidage du cache pas assez poussé (en particulier après un changement de zone), et d'autre part un problème de trop grande fragmentation de la ram qui génère une erreur d'allocation. Le hic c'est que les problèmes sont ancrés assez profondément dans le code et donc nécessitent pas mal de modifications pour être corrigés (on ne peut pas simplement revenir à la version de juin qui marchait). Mais ce qui est sur c'est que dès qu'ils réussissent à corriger la chose ils feront une mise à jour. Par ailleurs ils indiquent qu'il y a un moyen de se prémunir des crashs : c'est de repérer quand les textures commencent à s'altérer (ca m'est arrivé les armures et les persos deviennent noirs) et de minimiser puis maximiser la fenêtre mais bon il faut répéter ca souvent (dès que les textures se redégradent), ce qui est très pénible. | |
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